Rabobank
Rabobank is een coöperatieve bank met een missie: Growing a better world together
Ondernemen = Vernieuwen. Dat juichen wij toe! Want wie vernieuwt, blijft duurzaam groeien. Veel ondernemers moeten een negatieve spiraal ombuigen en kunnen groeien in omzet, marge en winst door te innoveren: met kleine stapjes je dagelijkse bedrijfsvoering een beetje soepeler, efficiënter en beter maken.
Bij Rabobank geloven we in de kracht van samenwerking. Vanuit onze coöperatieve mentaliteit zoeken we naar oplossingen waarvan iedereen beter wordt. Zodat ondernemers duurzaam kunnen groeien. Wij geloven in de noodzaak om innovatie en digitalisering binnen het Nederlandse MKB aan te jagen en kunnen daarmee invulling geven onze maatschappelijke rol als coöperatieve bank.
Sectormanager Olaf Zwijnenburg is een ervaren en ondernemende retailexpert die als directeur verantwoordelijk en betrokken is geweest bij grote transities van internationale retailers en merken. Hij begrijpt de uitdagingen, spreekt de taal van de ondernemer en geeft klanten zowel binnen als buiten Rabobank richting in de uitdagende retail- en groothandelssector over hoe om te gaan met de fundamentele veranderingen in consumentengedrag, demografie, concurrentie en technologie.
Verschenen artikelen
- Retailtrends: Nieuwe impulsen voor winkelgebieden
- Retailtrends: Kansen benutten door winkels en online te combineren
- Retailtrends: Coronacrisis leidt tot een nieuw retaillandschap
- Retailtrends: De kracht van de warenmarkt beter benutten
- Retailtrends: Zo kun je de kracht van lokale online platforms beter benutten
OWOLAR’ : Olaf Wil Ondernemers Langdurig Activeren om te Renderen
Olaf Zwijnenburg
Relevantie voor centrumgebieden
Voor een inschatting van de toekomst zijn twee vragen van belang: ‘Wat is de snelheid en impact van de veranderingen in consumentengedrag, markt en concurrentie?’ en ‘Spelen de stakeholders goed in op die veranderingen?’. Zeker als retailers, vastgoedeigenaren en gemeenten onvoldoende inspelen op de veranderingen en niet samenwerken neemt het gevaar van echte lokale ontwrichting sterk toe. Het sociale belang van winkelgebieden neemt daarbij de komende jaren niet af, maar toe. Juist als er minder winkels zijn, hebben mensen behoefte aan ontmoetingsplekken.
Trots op…
In de Future Store Arnhem | powered by Rabobank laten we aan de hand van meer dan 70 innovaties de digitale integratie van online en offline commercie zien. De rol van de smartphone, nieuwe businessmodellen, het belang van logistiek en fulfilment, longtail, AR, RFID, smart en THT pricing zonder manuele handelingen en nieuwe technologieën waarin CCM – customer centric management – in zowel 2B als 2C centraal staat.
Ondernemers kunnen zich tijdens een bezoek van 2 uur, inclusief heldere en inspirerende uitleg over de markt en de kansen door de Sectorspecialist Retail- en Groothandel van Rabobank Nederland, laten inspireren en motiveren om te gaan digitaliseren. Iedereen gaat naar huis met concrete tips die groei in omzet, marge en winst ondersteunen door technologie.
Wil je graag met 8-10 personen naar een inspiratie en motivatie bijeenkomst in de Future Store in Arnhem en gebruikmaken van het exclusieve aanbod voor Rabobank relaties? Neem contact op via olaf.zwijnenburg@rabobank.nl of +31613764077.