bViva mobile
bViva mobile’s Multistore platform biedt winkeliers en centrummanagement tools om zichtbaarder te worden als gebied en zich zowel individueel als collectief digitaal te verbinden met winkelend publiek. Elke winkel kan die mogelijkheden uit het platform inzetten die voor hem of haar de meest toegevoegde waarde biedt.
Met het bViva mobile Multistore platform focussen we op de volgende drie thema’s:
Communicatie
Middels in-app nieuwsberichten (evt. met video), polls, quiz vragen en foto campagnes kan er direct gecommuniceerd worden met winkelend publiek. Winkeliers kunnen zelf berichten aanmaken via de Sales Assistant app (incl. pushnotificatie).
Loyaliteit
Een winkelier kan eenvoudig een eigen spaarsysteem inzetten waarbij klanten in de winkel via een tablet op de balie punten bijgeschreven krijgen die ze kunnen inwisselen voor spaardoelen. Daarnaast kunnen winkeliers ook in-app coupons uitdelen aan klanten, dat kunnen ook coupons zijn van collega ondernemers in het gebied. Tot slot is het mogelijk om spaarpunten in te zetten voor sociale doelen, bijvoorbeeld het opknappen van een speeltoestel in de plaatselijke speeltuin.
Shopping
Winkeliers kunnen met de Sales Assistant app op eenvoudige wijze producten toevoegen aan hun eigen in-app webshop. Consumenten kunnen over meerdere winkels producten toevoegen aan hun winkelmand. Winkeliers kunnen de binnenkomende bestelling via de Sales Assistant app verder verwerken.
‘Om je als winkelgebied in het onstuimige weer van de laatste jaren staande te kunnen houden is het noodzakelijk om gereedschappen te omarmen die je kunnen helpen in het slaan van een digitale brug naar je winkelend publiek. Op die manier kun je bouwen aan relaties met je klanten en ze informeren over, en belonen van hun bezoek aan jouw winkelgebied. ‘
– Peter Hoogerwerf
Relevantie in centrumgebieden
Het Multistore platform bestaat uit drie onderdelen:
Consumenten app
App opgemaakt in huisstijl winkelgebied, beschikbaar voor iOS en Android. Met o.a. winkel informatie, berichten, video/ vlogs, coupons, spaarsaldi, online bestellen van producten.
Sales Assistant app
App beschikbaar op Android platform. Via een specifiek account kan een winkelier met deze app direct invulling geven aan o.a. winkelinformatieberichten, spaardoelen, producten en bestellingen in de app.
CMS Dashboard
Toegankelijk voor centrummanagement, naast overal beeld op campagnes, winkels, ook veel inzichten in statistiek en gebruik van de apps.
Trots op…
De Winkelen in Medemblik App is op moment van schrijven het laatst gedigitaliseerde winkelgebied m.b.v. het Multistore platform. Er kan bij een groot aantal winkels gespaard worden wat een solide basis vormt voor een door consumenten breed gedragen app. Dat zien we terug in de mate waarin consumenten actief gebruik maken van de app, het aantal spaarmomenten in de app en conversie door middel van ingewisselde coupons.
Daarnaast zien we dat als belangrijke succesfactor er een centrummanager beschikbaar is die lokale winkels ondersteunt en begeleidt. We zien dat als conditioneel en cruciaal voor het slagen van de introductie van een loyalty en communicatie platform.