AnalyZus

Met mijn bureau AnalyZus voorzie ik overheden en marktpartijen van kennis en advies rondom het functioneren en de perspectieven van consumentenvoorzieningen (zoals detailhandel, horeca en onderwijs). 

Staat u als overheid of ondernemer voor een uitdaging omtrent:  

  • de prestaties 
  • de positionering 
  • de perspectieven  

van de detailhandel, het onderwijs, horecagelegenheden, recreatievoorzieningen of andere plekken waar consumenten komen? Maar mist u de onderbouwing voor de juiste keuze of strategie? Dan bent u bij AnalyZus op de juiste plek! Of het nu gaat om inzicht in marktruimte, economische effecten, (re)locatiemogelijkheden of handvatten voor nieuw beleid… AnalyZus voorziet u van de kennis die nodig is om hierin de juiste beslissingen te nemen.  

“Hoe complexer de vraag, hoe leuker ik het vind. Leg mij uw (ruimtelijke-economische) uitdaging voor… ik vertaal deze naar een heldere onderzoeksvraag, een doeltreffende aanpak en uiteindelijk naar de antwoorden waar u verder mee kunt.  Vanuit de vrijheid en het verantwoordelijkheidsgevoel van het zelfstandig ondernemerschap zet ik daarvoor graag een stapje extra.” 

– Anouk Mensen

Relevantie voor centrumgebieden

AnalyZus biedt inzicht in:  
  1. Koopgedrag van consumenten 
  2. Doelgroepen en marktontwikkelingen 
  3. Functioneren van de voorzieningen in winkelgebieden 
  4. Onderbouwing van locatiekeuzes 
  5. Functioneren van de samenwerking tussen stakeholders 
  6. Effectiviteit van beleid 

Trots op…

Ik ben blij dat organisaties mij steeds vaker inschakelen als onderzoeksadviseur. Vanuit mijn jarenlange ervaring met data en onderzoeksmethodes m.b.t. koopgedrag en het functioneren van winkelgebieden, denk ik dat ik voor iedere vraag wel een doeltreffende aanpak paraat heb. Zo vroeg de gemeente Amsterdam of ik een onderzoeksmodel wilde ontwikkelen om de toeristische draagkracht van wijken te monitoren. Mede n.a.v. de resultaten van dat onderzoek (uitgevoerd door OIS) besloot het Amsterdamse stadsbestuur de toeristische verhuur in een aantal wijken aan banden te leggen. Hetzelfde geldt voor het hiernaast genoemde Position Paper waarin ik in opdracht van DNWS heb beschreven welke verbeteringen er mogelijk zijn in het monitoren van de prestaties van winkelgebieden. Het model dat ik daarvoor ontwikkelde staat nog steeds centraal in allerlei DWNS-projecten.

Kennis van AnalyZus

Blog

Hoe geef ik écht betekenis aan mijn data?

Data speelt een steeds grotere rol in de aansturing van winkelgebieden. Veel centrumgebieden worstelen met de vraag welke data echt van belang zijn, welke bron of leverancier ze het beste kunnen gebruiken en vooral hoe ze de data vervolgens kunnen benutten en toepassen. Anouk Mensen van onze kennispartner Analyzus neemt je mee in de mogelijkheden en hoe je hierin keuzes kunt maken.

Notitie omzetmonitoring centrumgebieden

DNWS heeft samen met Retail Insiders en kennispartner AnalyZus verschillende databronnen voor omzetmonitoring op een rij gezet. Lees de notitie op het Chainels kanaal van DNWS of vraag de notitie aan via Retail Insiders en ontdek welke bronnen voor jouw centrumgebied interessant zijn.
Blog

KSO2021: een schat aan sturingsinformatie voor winkelgebiedsprofessionals

Voor de juiste selectie en toepassing van deze enorme hoeveelheid data en indicatoren geeft Anouk Mensen in deze blog een aantal tips mee.

Delen: