Effect van gezamenlijke openingstijden

Tegenwoordig is er door de overheid vastgesteld dat winkeliers zich niet meer aan de openingstijden hoeven te houden die winkeliersverenigingen hebben opgezet. Ondernemers bepalen graag zelf wanneer ze hun winkels willen openen en gaan niet altijd mee met andere retailers. Het probleem dat hier ontstaat is dat de consument tijdens het winkelen ervaart dat niet alle winkels gezamenlijk open zijn. 

Wanneer retailers niet samenwerken zal er niet gewerkt worden aan één uitstraling. Dit kan effect hebben op de klanttevredenheid en traffic in een winkelgebied.

DNWS heeft daarom onderzoek laten doen naar gezamenlijke openingstijden. De centrale vraag van het onderzoek was: Op welke manier beïnvloeden gezamenlijke openingstijden de klanttevredenheid, sfeer en uitstraling en daarmee de factor traffic?

Bekijk hieronder het onderzoeksrapport ‘Effect van gezamenlijke openingstijden’.

Delen:

Bekijk ook

Verslag voorlichtingsbijeenkomst statiegeld

Woensdag 4 december jl. vond een online voorlichtingsbijeenkomst plaats voor centrummanagers over de inzameling van statiegeldhoudend glas, plastic en blik.

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Hoe aantrekkelijk zijn de pleinen in jouw centrumgebied?

Pleinen functioneren in veel gevallen als de ‘kloppende harten’ van onze samenleving. Maar hoe zorg je ervoor dat pleinen voldoende aantrekkelijk zijn? Daar is onderzoek naar gedaan!